maanantai 25. tammikuuta 2016

Viikkoa viisaampana





Emmä tässä nyt mitään sisustusjuttuja oo kerinny kuvailla saati miettiä vaikka oonkin vetkuttelinkin viikonlopun vapaalla. Tosin siivosinkin että sinänsä ois kannattanut vaikka vähän vilauttaa kameraa.

Takana on siis eka täysi viikko pienimmän hoitoa ja loppua kohden meni aina paremmin.
Ekana aamuna hoitaja oli ovella kädet ojossa vastassa ja minä vaan tökkäsin lapsen sisään ja juoksin takaisin autoon etten kuule itkua. Itkulta, kummankaan, ei vältytty hakiessa. Minun ikävä oli mahdoton ja aika mateli järkyttävän hitaasti. Kolmisen päivää siinä meni että osasin ajatella muutakin kuin miten lapsi siellä pärjää. Miten se ei ollut näin vaikeeta kahden ensimmäisen kohdalla?!?  Vai oliko? Emmuista.


Luonnollisesti hän sieltä nappasi räkätaudin mutta ilman kuumetta on tähän asti selvitty. Ensimmäistä kertaa pienen elämänsä aikana että ihan hyvin!

Muistatteks ne pakkaset?
Niinä aamuina oli muuten ihan älyttömän nättiä taas! En vaan joutanu pysähtymään (vaikka oikeesti oisin, mä kun tuppaan olemaan aina, niinku ihan aina, liian ajoissa. Mut jos vihaa myöhästelyä, omaa ja muitten,  niin tää on se parempi vaihtoehto sille).
Joo ni niinä aamuina mä kyllä vähän mietin että eiks ihmiset käy pakkasilla töissä? Mitähäh? Oli nimittäin pikkusen hiljasta ajella vaikkei tuo mun työmatka muutenkaan mikään kovin trafiikkinen ole. Ei voi olla joka pakkas aamu ihmisten autot hengettömiä. Ei vaan voi.

No kerkesin mä siinä sitten miettiä kans et mahtaako putket jäätyä keittiöstä? No kerkes, voin kertoo. Onneks on putkimies talon puolesta.
Sitä mä kans mietin että puristaapa toppahousut ja paleltaapa varpaita. Ja toppahousuista puheen ollen ni mietin myös sitä että miks se pissihätä iskee just ko oot topannu ittes pakkasen kestäväks? Kahessakymmenessä minuutissa hätä on jo ihan jäätävä ja sit siinä vielä pitäis viritellä auton lämppäripiuhat paikoilleen hangessa, huonommalla mäihällä vielä käydä kaupasta ostamassa eväitä ja ihan tosi paskalla mäihällä et oo yhtään miettiny, ku on ollu niin paljon tuota muuta mietittävää, että mitä sitä söis kun tuo ruokavalio on vähäsen rajattu.


Ni semmosia mä mietin aamuisin.
Illalla oonkin ihan nollat taulussa.

Kunnes pitäis mennä nukkumaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti